CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 26, 2010

dcbabkn sy di tag fad..ok..sy jwb

1. Apa benda paling penting dalam hidup korang?
keluarge la..haha


2. Benda terakhir yang korang beli guna duit korang?
hmm..mknn kot??? haha


3. Di manakah tempat korang akan langsungkan perkahwinan korang dan apakah temanya nanti?
errk..x pkir ag..huhu


4. Adakah korang sedang bercinta sekarang
x..n dats y de trsebot prktaan Eeee...wekk...bluerkk..geli2...
bile tgk org len ckp jiwang2 ni..haha

5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
hmm..klo die bkl suami sy..smpai bile2


6. Dimanakah korang selalu jumpa kekasih korang?
(~_~!)???..xpnh bcinte ag..so xd la..haha

7. Novel/buku/majalah terakhir yang dibeli?
komik...hehe


8. Apakah nama penuh korang?
erk..kene gak ke..nursabrina binti kamarudin


9. Antara mak dan ayah, mana korang lebih mesra?
mak ..tp abah pon mesra je..hehe

10. Namakan orang yang betul-betul korang nak jumpa dalam hidup korang?
ade la..huhu

11. Adakah korang basuh baju korang sendiri?
ye la..bsoh sndri la..nape?? nk bsohkn ke??


12. Dimanakah tempat yang betul-betul korang nak pergi?
mekah..kedua..mne2 negare


13. Pilih salah satu, peluk atau cium?
peluk..rse tnang ckit


14. Beritahu 3 benda tentang orang yang tag

die gile..kurg sioman..n xtol ...k ckop..haha

15. Lagu yang paling suka dan selalu dengar
byk la..sume slalu dgr

16. Bila tarikh lahir dan kat mana korang sambut tahun lepas?
29 Ogos 1989,kat uma..fmily blikn kek

17. 5 rakan blogger yang korang nak tag :
xtaw ag
t la..sy pikir sape..haha


18. 5 benda y plg penting dlm hidup

benda = brg
- barang yang mak ayh kaci
-brg yang org trsayang n kekwn kaci
- hp
-camera
-koleksi glang sy y unik2 tu..huhu



Thursday, October 21, 2010

manusia memiliki mimpi..

ada yang mengejar dan mewujudkannya...
ada yang mundur dan membuangnya....

ada pula yang diam...
dan hanya menyimpannya
sepanjang sisa hidupnya..

dan aku...akan menjadi manusia yang terakhir itu..


petikn dr filem 'cinta pertama'

Wednesday, October 20, 2010

hidayah dan taubat = idamanku


ak mencari..rindu yng hakiki..
bkn la ckjap mncol dan pergi...


ak mencari ktnangan..
bkn la mencari keresahan ..


dr kecil ...
idolaku hnyela kebaikan..
tp..cbrn ku utk bjumpe..dan mencontohinye..
hnye ENGKAU YANG MAHA ESA sahaja yang tahu..


dr kecil..
ak sering mengadu dan meminta kepada ENGKAU..
jadikan la maksiat dan kejahatan sebagai musuhku..
jadikan la hidayahMU sebagai sahabat dan cintaku..


tlg la..
jauhkan la..
hambaMU ini dr lupa dan sombong kepadaMU..



video

Sunday, October 3, 2010

lgu unsur ketuhanan yang saye trpikat

Dalam negare :

RAIHAN..

ni la..satu2 nya kumpulan nasyid kt Malaysie ni..yang saya betol2 minat..
dr saye kecik..sampai la..sekarang..mmg saya x pnah jemu dgn..lagu2 die..semuanya mmg adlh lagu yang betul2 merupakan citarasa saya..isi2 lagu raihan berjaye buat saye merase keinsafan.. mereka menggunakan alat2 muzik seperti gendang..Raihan juga telah berjaya mengembangkan dakwah mereka dalam bentuk lagu itu di luar negara.

Luar negare:

MAHER ZAIN..

maher zain ni..bkn lg satu name yang asing..semua org tahu maher zain mengeluarkan..lagu - lagu berunsurkan ketuhanan.Lgu2 die sangat tenang dan jika kita menghayatinya,mesti kite x lari dr mengeluarkan air mate.


kump. UNGU..

Lagu kump. ungu yang saya gile2kan ialah lagu `andai ku tahu'..lgu ni..sgt menyayat ati sape2 je yang mndgr..first tme saye dgr lagu ni..sy tros trpikat dgn isi lgu ni..sgt sedih dan takot..apabile mndgr lagu ni..tetibe tringt mati pulak bile kite dgr lgu ni..




maher zain


raihan