CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 16, 2010

saka

rasanye..semua orang tahu ape itu saka..

ade antare kite yang ingtkan saka ni mustahil boleh dapat kat kite melainkn kalo kite sendiri yang nak benda tuh @ family kite sendri y ade saka nih..

x semestinye..ade je orang yang dapat saka secara tak sedar..ataupon..melalui dari keturunan org lain..contohnye..kalo org tuh da tak ade waris lagi..kemungkinan die akan serahkan kepada rakan karibnye atau orang luar yang rapat dengannya..macam mane caranya??

hmm..boleh jadi die serahkan kepada rakan karibnya dengan cara nak mintak rakannya anggap salah sorang anaknya sebagai anak angkat..setelah kawannye kata setuju dan terima untuk menganggap anaknye sebagai anak angkat..ketika itu la..die serahkan sekali sakanya itu..rakannya yang tidak ketahui apa - apa itu..tidak sedari bahawa dirinye telah menjadi tuan baru kepada saka kawannya..kecian kan??

prcaye la..bnde mcm nih..da byk kli brlaku...dan saya sendiri pernah melihatnye..
..oleh sebab itu la...kite kena hati -hati..kadang- kadang..mereka gunakan kata2 kiasan dan kita tak perasan disebalik kate2 itu..ada muslihatnye..

maksud saka :

jin yang telah lama berada dalam tubuh manusia yang sekian lama sehingga sebati dengan diri manusia tersebut..

kalo nak tahu maklumat lanjut pasal saka ni..tekan je kt google tuh..gerenti blambak keluar..salah satunye ade kat laman web ni..http://www.penawar.com/saka.html